Регионално

Нина Биједиќ: Големи 50 години на брендот Vispak

28 Sep 2022

Компанијата „Виспак“ од БиХ годинава прославува јубилеј, 50 години деловно работење. Ова беше одлична можност да разговараме во Високо со директорката Нина Биједиќ, која штотуку се врати од САД, по едномесечната „турнеја“ на најголемата Džezvа во светот, која влезе во Гинисовата книга на рекорди. За време на ова патување тие ја промовираа БиХ во својот дух, културата и традицијата, а особено се горди на успехот што го постигнуваат на странските пазари, запознавајќи го светот со висококвалитетните производи произведени во Босна и Херцеговина

Разговараше: Едина Мизиќ, edina.mizic@instore.ba

Прославувате 50 години постоење, кажете ни накратко, на што сте особено горди во вашата богата историја?

Половина век континуиран и успешен бизнис на компанијата „Виспак“ сам по себе е за почит. Секогаш ја користиме можноста да нагласиме дека сме особено горди на лојалноста на нашите потрошувачи и нивното директно вклучување во нашиот развој. Не можеме да го игнорираме фактот дека надлежностите на нашиот тим се клучни за усогласување на потребите на потрошувачите и на пазарот. Ние сме доследни на нашата мисија и визија со децении и цениме дека оваа доследност во голема мера влијае врз довербата што ја имаме кај потрошувачите. Фактот што нашите брендови се меѓу најважните брендови во прехранбената индустрија нè обврзува на максимална посветеност на барањата на потрошувачите.

Вие сте една од најголемите прехранбени компании во БиХ, кажете ни од што се состои вашиот асортиман, со посебен фокус на вашиот најпрепознатлив бренд Zlatna džezva. Како се развиваше овој бренд низ годините?

Компанијата „Виспак“, имајќи ги предвид своите кадровски и технолошки капацитети, секоја година работи на проширување на својот асортиман и низ сите овие децении деловно работење пласира прехранбени производи со врвен квалитет во повеќе различни категории. Во нашето портфолио има производи од категоријата асортиман на слатки брендот Laganini, односно пудинзи, шлаг и крем, а потрошувачите наскоро можат да очекуваат новитети во таа категорија.

Кога станува збор за супи и чорби, „Виспак“ на потрошувачите им нуди и производи кои се развиени и се развиваат токму во согласност со нивните преференции, а се една од најважните категории во нашиот асортиман. Нашите компетенции секако дојдоа до израз во категоријата зачини, во која потрошувачите сè повеќе нè наградуваат со својата доверба, особено кога станува збор за посветени додатоци на јадења од брендот Tajna. Нашата технологија за преработка на кикиритки и тенденцијата секогаш да се користат суровини со врвен квалитет отвора сè повеќе врати за овие производи кај потрошувачите. Исто така, нашата отвореност за нови идеи кои доаѓаат од млади луѓе вклучени во развојните проекти на целата групација АС ни овозможува да лансираме сосема нови производи на пазарот, кои имате можност да ги видите и во оваа категорија. Со постојан стремеж да ги задржиме нашите потрошувачи задоволни, во најнеизвесниот период за бизнис, во екот на пандемијата, бевме охрабрени да лансираме на пазарот нови чоколади со врвен квалитет од нашиот бренд Choco Club. Секако, најважното место во нашиот асортиман го зазема Zlatna džezva, која се позиционираше не само како наш најважен бренд, туку и како еден од најважните домашни брендови со својата автентичност. Тоа е првиот бренд на компанијата. Нејзиниот куриозитет лежи во тоа што е и најпродаваниот извозен бренд, кој не се пласира исклучиво преку каналот на етничкиот пазар, туку преку најголемите светски трговски синџири во речиси 30 земји во светот.

Сите ние сме потрошувачи и сите сме во тие чевли секој ден. Во „Виспак“ сметаме дека секој сегмент кој е составен дел од нашите производи заслужува максимално внимание.

Кои се клучните моменти во бизнисот што придонесоа за растот и развојот на „Виспак“?

Динамиката на пораст и развој на „Виспак“ е резултат на севкупните деловни активности кои постојано се подобруваа низ децениското работење на оваа компанија. Сепак, најинтензивен пораст и развој на компанијата се случи во изминатите десет години, по преземањето од домашната компанија „АС Јелах“ и интегрирањето на „Виспак“ во најголемата прехранбена групација.

Во последната деценија нашите брендови доживеаја експанзија и на домашниот и на странскиот пазар. Најдобар пример за тоа е Zlatna džezva, која само во последните десет години бележи волуменски пораст четири пати поголем од оној што го имавме во периодот пред 2010 година.

Инвестициите во нови технологии, кои исто така се интензивираа во последниве години, гарантираат дека производствените процеси на нашата компанија можат да бидат во чекор со таквиот пораст на барањата на пазарот.

Со текот на годините го развивте производот Sad pa sad, кој им овозможува на сите да уживаат во својот омилен пијалак во овие напорни времиња.

Иако ќе се повторам, морам повторно да кажам дека токму потрошувачите по низа истражувања оценија дека „Виспак“ е тој што може и треба да лансира инстант босанско кафе на пазарот. Се фокусиравме да се осигуриме дека нашиот одговор на ова барање е квалитетот што го има босанското кафе.

Маркетингот се развива брзо, има многу канали за комуникација и можности да се дојде до потенцијални купувачи. Каков маркетинг-микс користите во вашите кампањи?

Секако дека е неопходно да се искористат сите понудени можности за комуникација со купувачите. На почетокот реков дека нашата постојана комуникација со нив е клучот за нашиот успех.

Во големиот број информации што ги испраќате и уште поголемиот износ што го добива вашиот потрошувач од сите актери присутни на пазарот, многу е потешко да се постигне саканиот ефект. Ова ја наметнува потребата да се фокусираме на суштината на испратената порака, односно комуникацијата. Нашата комуникација е секогаш усогласена со нашата мисија и визија, ние сме доследни на она што сме и тоа на крајот се рефлектира во кредибилитетот што го стекнавме кај потрошувачите.

Колку новите технологии го олеснуваат бизнисот?

Новите технологии го прават бизнисот многу полесен. Тие обезбедуваат повисоко ниво на безбедност и квалитет на производите и поголема флексибилност. Нашиот фокус на инвестирање во нови технологии е нашиот фокус на иднината на нашиот бизнис. Во моментов сме во процес на една од најголемите инвестиции во фабрика за производство на чај. Веќе се подготвуваме за нови инвестиции во други производствени капацитети. Дополнително, инвестираме и во технологии кои имаат задача да придонесат за севкупниот квалитет на нашата животна средина, како што се инвестициите во соларни централи, чија прва фаза беше успешно реализирана оваа година.

Секогаш ја користиме можноста да нагласиме дека сме особено горди на лојалноста на нашите потрошувачи и нивното директно вклучување во нашиот развој. 

Сертификатите овозможуваат подобро управување со процесите во рамките на компанијата, што доведува до подобри резултати во самиот бизнис. Какви сертификати за гаранција за квалитет има „Виспак“?

„Виспак“ е фокусиран на постојано подобрување на своите процеси, но пред сè во сегментот на безбедност и квалитет на своите производи. Во таа насока, значително инвестиравме во подобрување на амбиенталните услови на производствените погони и во текот на минатата година го имплементиравме највисокиот светски стандард во производството на храна, IFS. Дополнително, на крајот на минатата година го имплементиравме ISO 14 001, стандардот со кој ја истакнавме нашата грижа за животната средина.

Нашата компанија со децении работи во согласност со стандардите ISO 9001, HACCAP и Халал.

Потрошувачите денес внимателно ги читаат декларациите, сакаат повеќе за своите пари, пребирливи се... Што е пресудно еден производ да стане прв избор на купувачите?

Сите ние сме потрошувачи и сите сме во тие чевли секој ден. Во „Виспак“ сметаме дека секој сегмент кој е составен дел од нашите производи заслужува максимално внимание. Очекувањата на потрошувачите се оправдани и само со нашата посветеност на нивните очекувања можеме да имаме можност да бидеме избрани. Полиците на продажните места ни кажуваат дека сме на вистинскиот пат, а нашиот став е да бидеме максимално критични кон себе и во секоја можност да дејствуваме во насока на подобрување.

Врз основа на досегашните успешни години, што да очекуваме во наредниот период? Кои се плановите на „Виспак“?

Досегашните успешни години нè обврзуваат да продолжиме уште поинтензивно од порано. Нашите цели се насочени кон иновации, дигитализација на производството, проширување на асортиманот на странски пазари, развој на нови категории.

Покрај сето горенаведено, наша основна цел е постојан ангажман во подобрување на компетенциите на нашиот тим на сите нивоа, проширување на тимот и внатре и надвор од Босна и Херцеговина.

 

tags:


@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...