Актуелно

Тема на InStore: Материјали на местото на продажба

22 сеп 2021

Трговците постојано и сè повеќе бараат различни начини за искористување на иновативните решенија што ги привлекуваат потрошувачите и даваат корисни информации за нивното однесување при купување... Од друга страна, доставувачите во оваа индустрија се фокусирани на проширување на нивното географско присуство и проширување на опсегот на услуги.

Приреди: Горица Ѓуровиќ, gorica@instore.rs

Глобалниот пазар на материјали на продажното место (POS) достигна вредност од речиси 28,8 милијарди долари во 2020 година. Се очекува оваа индустрија да продолжи да расте со годишна стапка на пораст (CARG) од 11,2% меѓу 2021 и 2026 година и да достигне близу 57,8 милијарди долари до 2026 година.

Глобалната индустрија за POS-материјали е водена од секторите FMCG, храна и пијалаци и малопродажба, што значително придонесуваат за порастот на оваа индустрија. Глобалниот пазар на POS-материјали е под влијание на глобалниот пазар за POS-дисплеи, кој се очекува да порасне со стапка на CARG од 5,7% во текот на набљудуваниот период од 2021 до 2026 година. Најзрели пазари во POS-индустријата се Северна Америка и Европа, од кои се очекува да покажат здрав пораст во следните неколку години. Делови од Источна Европа, Латинска Америка и Азија, во меѓувреме, се пазари со средна зрелост. Се очекува Азиско-пацифичкиот Регион да забележи силен пораст во набљудуваниот период.

POS и POP

Материјалите на местото за продажба (POSm - point of sale materials), исто така познати како материјали на местото за купување (POPm - point of purchase materials), се рекламни материјали што се користат за пренос на информации за производите до потрошувачите на продажното место. Постојат многу видови POS-материјали достапни на пазарот што компаниите ги користат за рекламни кампањи.

Северна Америка е водечки пазар кога ќе ја погледнеме POS-индустријата за материјали. Овој пазар е воден од присуството на голем број глобални и локални играчи. Сè поголемото усвојување на софтверите за управување на точките на купување (POP) се очекува дополнително да помогне во порастот на пазарот. На пазарот му помага и зголемената побарувачка од индустријата за производи за широка потрошувачка.

Поделба по крајни корисници

Врз основа на тоа кој сектор е крајниот корисник на овие материјали, POS-индустријата е сегментирана на:

  • Стока за широка потрошувачка (FMCG)
  • Храна и пијалаци
  • Трговија
  • Фармација
  • Друго

Индустријата за храна и пијалаци значително придонесува за побарувачката на POS-материјали, што претставува речиси 35% од вкупната побарувачка во 2020 година. На прво место е индустријата FMCG, со повеќе од 50%.

Анализа на пазарот

Глобалниот пазар на POS-материјали е воден од доминацијата на индустријата која се занимава со промоции на местото на продажбата. Главните крајни корисници на оваа индустрија, како што се трговијата, FMCG и индустријата за храна и пијалаци, ја поттикнуваат побарувачката за POS-материјали. Од друга страна, доставувачите на POS-материјали се фокусирани на проширување на нивната географска присутност и проширување на опсегот на нивните услуги, со цел да обезбедат поголем удел во маркетинг-буџетите на компаниите. Побарувачката за бесконтактни системи за пренос на податоци со краток опсег се зголемува, што доведува до пораст на POS-пазарот.

Продажба на POS-материјали на глобално ниво

  • POS-материјалите стануваат сè поважни во севкупните промоции во продавницата;
  • Главните крајни корисници на POS-материјалите се малопродажбата, стоките за широка потрошувачка и секторот храна и пијалаци;
  • Предвиденото зголемување на пазарниот удел се заснова на тековните напори на компаниите за „поагресивно“ промовирање и рекламирање на сезонски или новоотворени производи во продажните места;
  • Многу компании од FMCG-индустријата се стремат да ја подобрат и да ја зголемат транспарентноста на производите на продажни места како што се хипермаркети, супермаркети и трговски центри.

Сегментите за храна и пијалаци, козметика и лична нега покажуваат значителен пораст на  POP-дисплеите, што дополнително го зголемува растот на индустријата за POS-материјали. Експанзијата во формати на продавници како што се хипермаркети, супермаркети и мали продавници во големи и средни градови, особено на пазарите во развој во Азија и Латинска Америка, ќе резултира со пораст на оваа индустрија. Трговците ги користат можностите да се прошират на пазарите во развој и, според тоа, сè повеќе инвестираат во нив.

Постои зголемена употреба на дисплеи поставени на полица (on-shelf displays) и лесни самостојни дисплеи кои можат лесно да се постават насекаде во продавницата (дисплеи PDQ) со кои полесно се придобива вниманието на потрошувачите, а со тоа се зголеми важноста на овие дисплеи. Добавувачите сè повеќе инвестираат во технологии за да обезбедат зголемени способности, што дополнително помага да расте индустријата за POS-материјали.

Двигатели и ограничувања во бизнисот

Двигатели

Пораст на формати на малопродажни капацитети на пазарите во развој

Развојот на модерната малопродажба во градовите од т.н. земји од третиот свет, особено во регионите во развој како Азија и Латинска Америка (ЛАТАМ), ќе ја зголеми побарувачката за POS-материјали. Светските трговци ги искористуваат можностите за пораст на пазарите во развој и сè повеќе инвестираат во нив.

Зголемената важност на екраните On-shelf и PCQ

Зголемената потреба на клиентите за купување преку интернет и т.н. Pre-shopping онлајн-истражувања ја зголемија важноста на екранот како најмоќна алатка за прикажување на саканите пребарувања.

Зголемено користење на ИТ-алатки

Доставувачите сè повеќе инвестираат во технологија за да ја подобрат својата услуга, обезбедувајќи им на клиентите подобро шопинг-искуство, но и подобра и поедноставна услуга.

Трендови во индустријата

  • Доставувачите го прошируваат своето „географско присуство“ како што се менуваат навиките на клиентите, а проширувањето на портфолиото на услуги е исто така под влијание на тенденцијата за зголемување на уделот на клиенти на кои им ги даваат своите маркетинг-услуги;
  • Зголемената побарувачка за системи за „комуникација во близина“ (NFC - технологија за бесконтактно пренесување податоци на кратки растојанија) веќе придонесува за пораст на глобалниот пазар на POS-материјали;
  • Пандемијата ги ​​принуди трговците да преминат на мерки за заштеда на трошоците. Во споредба со фискалните каси кои имаат прегради за готовина, трговците заштедуваат речиси половина од своите ресурси со воведување POS-терминали, што резултира со нивна голема употреба, што отвора простор за воведување POS-материјали.

Ограничувања

Пораст на е-трговијата

Преференциите на потрошувачите за купување преку интернет може уште повеќе да се зголемат во иднина. Ова би значело намалување на другите малопродажни формати и би резултирало со помала побарувачка за POS-материјали во иднина.

Покрај тоа, пандемијата на ковид-19 ги ​​принуди потрошувачите да се преселат од конвенционалните продавници на платформи за онлајн-шопинг, почитувајќи ги нормите за физичко дистанцирање.

Владите низ светот воведоа карантин, што го отежна работењето на малопродажните објекти, а истовремено претставува голем предизвик за POS-индустријата.

Иновации на продажни места

Трговците на мало сè повеќе наоѓаат нови начини да користат различни иновативни решенија што привлекуваат клиенти и обезбедуваат вредни информации за производот. Клучни трендови во индустријата се POP-софтверот за управување преку интернет, печатење по потреба, решенија за е-каталог, дигитален систем за известување и употреба на дигитални POP-дисплеи.

Глобалните доставувачи го подобруваат своето географско присуство, но и способностите за сервисирање - фокусот е на лансирање производи за привлекување  големи клиенти. На пример, Shopify лансира нов промотивен материјал на Shopify за продавници низ целиот свет. Сосема новите POS-материјали на Shopify го откриваат потенцијалот на повеќеканален бизнис со комбинирање на онлајн и физичка продажба на една локација.

Моделите за набавка на POS-материјали вклучуваат аутсорсинг на целосни услуги, аутсорсинг на услуги во пакет: истражување на клиенти + инсталација, мерење на рентабилност + остаток на услуги.

Трговците постојано и сè повеќе бараат различни начини да ги искористат предностите на иновативните решенија што ги привлекуваат потрошувачите и даваат корисни информации за однесувањето при купување. Една таква иновација вклучува технологија за интерактивен екран, која прерасна од „еден за многу“ дисплеи во поперсонализирани и интерактивни прикази. Оваа функција вклучува подобрена услуга за клиенти, искуство и подобрени стапки на конверзија. 3Д-технологијата, исто така, стана популарна кај многу корисници кои прифатија услужна технологија, како што се виртуелни кабини за дегустација на облека.

Способноста за означување содржина и индивидуални медија-плеери овозможува приспособување со дигитални POS-материјали, што им помага на луѓето да ги одредат местото и времето кога ќе се појави саканата содржина. Ваквите иновации во технологијата и зголемената способност за приспособување на содржината врз основа на очекувањата на клиентите се очекува дополнително да го поттикнат порастот на индустријата за приспособување на POS-материјали.



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...