IN STORE in your country:
Makedonija   Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  Македонија Четврток, 25.05.2017 || Второ ниво - Напредно преговарање со „тешките“ купувачи  |  Реакции на „Пивара Скопје“ и на „Прилепска пиварница“ за одлуката на КЗК  |  Се одржа четвртиот Маркетинг-самит Белград  |  Нова инвестиција на „Нестле“  |  Официјални предлози за економски вицепремиер од коморите  |  Просечната мартовска нето-плата изнесувала 22.445 денари  |  „Ошан“ промовира здрави и домашни производи  |  „Хајнекен“ доби одобрение за „Бразил Кирин“  |  Голем хуманитарен гурмански пикник  |  Вискито на „Алди“ меѓу најдобрите  |  „Тиквеш“ најнаградувана винарница во Југоисточна Европа  |  InStore на саемот PLMA во Амстердам  |  Пораст на продажбата во „Агроплод“  |  Сребро за Alexandria Rose на мундијал во Франција  |  Паркиралишта за велосипеди од „Кока-кола“  |  Златни медали за Hina во Нови Сад  |  Нема криза во „Млекопродукт“  |  „Универекспорт“ најдобар во категоријата  |  „Дон дон“ најави нов погон во Зајечар  |  VodaVoda ќе го освојува пазарот во Сингапур  |   ||
   

Силвија Брајовиќ: Од клиент до „адвокат“

13.03.2017
 

Силвија Брајовиќ, проектен менаџер, „Империал тобако ТКС"

Секој маркетинг-професионалец секојдневно ги користи терминитe АТЛ (Above-the-line), БТЛ (Below-the-line)и ТТЛ (Through-the-line) рекламирање. Тие термини и дефиниции ѝ се познати на секоја посериознаFMCG-компанија, која има структуриран пристап во градење на имиџот и за промовирање на своите брендови. Во бизнис-круговите секогаш биле актуелни дебатите кој е најдобриот баланс меѓу АТЛ и БТЛ, кој микс резултира со најдобар поврат на инвестицијата и кој дава максимален ефект.

За дефинирање на најдобриот интегриран комуникациски пристап (ТТЛ) кој ги опфаќа сите медиуми, големо влијание има и брзината на развој на новите медиуми, порастот на цените на масовните медиуми, начинот на кој потрошувачите ги „консумираат" медиумите, зголемениот  тренд на импулсивно купување...     

Би се задржала на БТЛ-рекламирањето, кое користи т.н. нековенционални медиуми: настани, телемаркетинг, интернет, социјални медиуми – т.е. директна  комуникација со помала, целна група консументи. Поконкретно, ќе се фокусирам на можните начини на промовирање на продажното место, кое сè уште не е важен дел од маркетинг-плановите на многу компании.

Во нашиот трговски универзум, со околу 70 отсто е доминантен индивидуалниот сектор, во кој принципите на дејствување се директен контакт и комуникација со крајниот консумент. Оттука, се наметнува прашањето за можноста за интегрирање на сопствениците и на вработените во БТЛ-поддршката на брендовите.

Пред да почне процесот на креирање програми за препорака, потребно е целосно да ги разбираме консументите и нивното однесување на продажното место. Неопходни активности се иницирање студии за анализа на навиките на купувачите, разбирање на процесот кога консументот преминува во купувач и на неговите мотивации, односно – стекнување на целокупна слика на „купувачкото патување" (shopper journey).  

Потребен е посегментиран пристап кон клиентите – индивидуалните продажни места. Од огромна важност е разбирањето на нивните потреби, цели и двигатели, од комерцијален, но и од личен аспект. Вклучувањето на вработените е од голема важност, затоа што многу често тие се на фронталната линија и имаат влијание врз одлуките на купувачите.

Од анализите произлегува програма, која ќе се фокусира на ефикасно користење на ресурсите на продажните места (сопствениците и вработените), т.е. се воведува нов пристап во промовирање на брендот преку „customer engagement".

Како маркетинг-претставник на компанија од тутунската индустрија, во која важат  рестриктивни услови за ракламирање, „customer engagement" зазема важно место и ја развива релацијата со клиентот, поминувајќи ги сите фази од клиент преку партнер и поддржувач, до крајната цел – „адвокат". Како резултат од моето работење во „Империал тобако" на шпанскиот пазар, подетално за таа тема ќе говорам на FMCG-самитот во мај.


 
 
 
 
back to top