IN STORE in your country:
Makedonija   Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  Македонија Среда, 13.12.2017 || „Марс“ е малцински сопственик на „Кајнд“  |  Аqua Viva со две глобални признанија  |  АХВ: Не се увезени небезбедни производи на „Лакталис“  |  „Хајнекен“ гради фабрика од 85 милиони евра  |  Храната за доенчиња Celia Expert 2 повлечена од пазарот  |  „Гомекс“ отвори маркет во Бајмок  |  Тони Балажич преминува во „Панвита“  |  Во „Амазон“ работат 120.000 роботи  |  Нова фабрика на „Ла линеа верде“ до крајот на годинава  |  Основан е Клуб на извозници  |  „Теско“ претстави вина со понизок процент на алкохол  |  Незначително намалување на цените на храната во ноември  |  „Ист оф Ингланд ко-оп“ ќе продава храна со поминат рок  |  Стопиран увозот на крекери и кекси од Србија и од БИХ  |  Агенцијата „Берин“ одбележа 25 години работење  |  „Конзум“ и хрватските доставувачи со заедничка акција  |  „Бимилк“ прославува 65 години  |  Деловни резултати на „Кофола“  |  „Оркла“ ја купува „Хелт анд спортс нутришн груп“  |  Октомвриски индекси на прометот во секторот трговија  |   ||
   

Силвија Брајовиќ: Од клиент до „адвокат“

13.03.2017
 

Силвија Брајовиќ, проектен менаџер, „Империал тобако ТКС"

Секој маркетинг-професионалец секојдневно ги користи терминитe АТЛ (Above-the-line), БТЛ (Below-the-line)и ТТЛ (Through-the-line) рекламирање. Тие термини и дефиниции ѝ се познати на секоја посериознаFMCG-компанија, која има структуриран пристап во градење на имиџот и за промовирање на своите брендови. Во бизнис-круговите секогаш биле актуелни дебатите кој е најдобриот баланс меѓу АТЛ и БТЛ, кој микс резултира со најдобар поврат на инвестицијата и кој дава максимален ефект.

За дефинирање на најдобриот интегриран комуникациски пристап (ТТЛ) кој ги опфаќа сите медиуми, големо влијание има и брзината на развој на новите медиуми, порастот на цените на масовните медиуми, начинот на кој потрошувачите ги „консумираат" медиумите, зголемениот  тренд на импулсивно купување...     

Би се задржала на БТЛ-рекламирањето, кое користи т.н. нековенционални медиуми: настани, телемаркетинг, интернет, социјални медиуми – т.е. директна  комуникација со помала, целна група консументи. Поконкретно, ќе се фокусирам на можните начини на промовирање на продажното место, кое сè уште не е важен дел од маркетинг-плановите на многу компании.

Во нашиот трговски универзум, со околу 70 отсто е доминантен индивидуалниот сектор, во кој принципите на дејствување се директен контакт и комуникација со крајниот консумент. Оттука, се наметнува прашањето за можноста за интегрирање на сопствениците и на вработените во БТЛ-поддршката на брендовите.

Пред да почне процесот на креирање програми за препорака, потребно е целосно да ги разбираме консументите и нивното однесување на продажното место. Неопходни активности се иницирање студии за анализа на навиките на купувачите, разбирање на процесот кога консументот преминува во купувач и на неговите мотивации, односно – стекнување на целокупна слика на „купувачкото патување" (shopper journey).  

Потребен е посегментиран пристап кон клиентите – индивидуалните продажни места. Од огромна важност е разбирањето на нивните потреби, цели и двигатели, од комерцијален, но и од личен аспект. Вклучувањето на вработените е од голема важност, затоа што многу често тие се на фронталната линија и имаат влијание врз одлуките на купувачите.

Од анализите произлегува програма, која ќе се фокусира на ефикасно користење на ресурсите на продажните места (сопствениците и вработените), т.е. се воведува нов пристап во промовирање на брендот преку „customer engagement".

Како маркетинг-претставник на компанија од тутунската индустрија, во која важат  рестриктивни услови за ракламирање, „customer engagement" зазема важно место и ја развива релацијата со клиентот, поминувајќи ги сите фази од клиент преку партнер и поддржувач, до крајната цел – „адвокат". Како резултат од моето работење во „Империал тобако" на шпанскиот пазар, подетално за таа тема ќе говорам на FMCG-самитот во мај.


 
 
 
 
back to top