IN STORE in your country:
Makedonija   Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  Македонија Четврток, 17.08.2017 || Експанзија на „Шпар“ во Албанија  |  Хрватска го повлече спорниот правилник  |  „Кока-кола активна зона“ во Гостивар  |  „Випро“ одбележа 25 години од основањето  |  Нов „Жито маркет“ во Битола  |  Sarajevski kiseljak пристигнува во Ирак  |  „Феркам“ отвори претставништво во Белград  |  Сладоледите Ledo пристигнаа во „Пинго досе“  |  Во Македонија не се увезени небезбедни јајца  |  „Сапоро“ ја купи „Анхор бруинг“  |  „Кауфланд“ лансира нов концепт на трговски објекти  |  Продадена „29 Новембар“ од Суботица  |  Smoki одбележува 45 години јубилеј  |  „Чипс веј“ на врвот во Европа  |  Производи на „Звијезда“ во Јужна Кореја  |  Послаб род на хмељот годинава  |  Западен Балкан во трговска војна со Хрватска  |  „Амазон“ бара 50.000 работници  |  Пораст на добивката за 12% за „АБ Инбев“  |  „Лидл“ го кредитира градот Пула  |   ||
   

Силвија Брајовиќ: Од клиент до „адвокат“

13.03.2017
 

Силвија Брајовиќ, проектен менаџер, „Империал тобако ТКС"

Секој маркетинг-професионалец секојдневно ги користи терминитe АТЛ (Above-the-line), БТЛ (Below-the-line)и ТТЛ (Through-the-line) рекламирање. Тие термини и дефиниции ѝ се познати на секоја посериознаFMCG-компанија, која има структуриран пристап во градење на имиџот и за промовирање на своите брендови. Во бизнис-круговите секогаш биле актуелни дебатите кој е најдобриот баланс меѓу АТЛ и БТЛ, кој микс резултира со најдобар поврат на инвестицијата и кој дава максимален ефект.

За дефинирање на најдобриот интегриран комуникациски пристап (ТТЛ) кој ги опфаќа сите медиуми, големо влијание има и брзината на развој на новите медиуми, порастот на цените на масовните медиуми, начинот на кој потрошувачите ги „консумираат" медиумите, зголемениот  тренд на импулсивно купување...     

Би се задржала на БТЛ-рекламирањето, кое користи т.н. нековенционални медиуми: настани, телемаркетинг, интернет, социјални медиуми – т.е. директна  комуникација со помала, целна група консументи. Поконкретно, ќе се фокусирам на можните начини на промовирање на продажното место, кое сè уште не е важен дел од маркетинг-плановите на многу компании.

Во нашиот трговски универзум, со околу 70 отсто е доминантен индивидуалниот сектор, во кој принципите на дејствување се директен контакт и комуникација со крајниот консумент. Оттука, се наметнува прашањето за можноста за интегрирање на сопствениците и на вработените во БТЛ-поддршката на брендовите.

Пред да почне процесот на креирање програми за препорака, потребно е целосно да ги разбираме консументите и нивното однесување на продажното место. Неопходни активности се иницирање студии за анализа на навиките на купувачите, разбирање на процесот кога консументот преминува во купувач и на неговите мотивации, односно – стекнување на целокупна слика на „купувачкото патување" (shopper journey).  

Потребен е посегментиран пристап кон клиентите – индивидуалните продажни места. Од огромна важност е разбирањето на нивните потреби, цели и двигатели, од комерцијален, но и од личен аспект. Вклучувањето на вработените е од голема важност, затоа што многу често тие се на фронталната линија и имаат влијание врз одлуките на купувачите.

Од анализите произлегува програма, која ќе се фокусира на ефикасно користење на ресурсите на продажните места (сопствениците и вработените), т.е. се воведува нов пристап во промовирање на брендот преку „customer engagement".

Како маркетинг-претставник на компанија од тутунската индустрија, во која важат  рестриктивни услови за ракламирање, „customer engagement" зазема важно место и ја развива релацијата со клиентот, поминувајќи ги сите фази од клиент преку партнер и поддржувач, до крајната цел – „адвокат". Како резултат од моето работење во „Империал тобако" на шпанскиот пазар, подетално за таа тема ќе говорам на FMCG-самитот во мај.


 
 
 
 
back to top