IN STORE in your country:
Makedonija   Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  Македонија Сабота, 18.08.2018 || Законот за петокраката може да го забрани Heineken  |  „Констелејшн брендс“ вложува 5 милијарди долари во марихуана  |  Скопско ги враќа маалските дружби во Карпош  |  Нов начин на пакување на бананите  |  Наскоро ќе се знае судбината на „Равница“  |  Во Србија храната се купува на одложено  |  „Унилевер“ има нов логистички партнер  |  Реновиран „Рамстор“ во Ново Лисиче  |  „Шпар“ ќе отвори уште 80 објекти  |  Успешно прво полугодие за „Баерсдорф“  |  Осмислена првата паметна кошница за мед  |  ЕУ одобри извоз на млеко од БиХ  |  Спорните соини шницли на „Виталиа“ содржат ГМО  |  За домашната ракија ќе се плаќа акциза  |  „Лидл“ го намалува прехранбениот отпад  |  Ќебапи и плескавици со пилешко се продавале како свински и говедски  |  ГМО во сојата на „Виталиа“ и во кочански ориз  |  Нови награди за македонските вина  |  „Нели“ ќе произведува бонбониера Azbuka  |  АВТ нов дистрибутер на „Вернер & Мерц“  |   ||
   

Јогурти, тврди и полутврди сирења, путери

14.10.2013
Истражување од регионот
 
Преглед на пазарот во Србија
 
Набљудуваните категории на производи: јогурт, тврдо и полутврдо сирење и путер, припаѓаат на широката група на млечни производи. Во периодот јули 2012 – јуни 2013 година, категоријата јогурт и путер остварија пораст во количеството, додека полутврдото и тврдото сирење забележаа количествен пад. Сите три категории забележаа вредносен пораст во набљудуваниот период. Вредносно растат дури и полутврдото и тврдото сирење, а една од причините за тоа се инфлаторните притисоци. Доколку ги набљудуваме релативните бројки, категоријата путер и вредносно и количествено има најголем пораст.

Категоријата јогурт ги опфаќа белите и овошните јогурти. Ова е производна категорија со најголема пенетрација; дури 98,7% од домаќинствата барем еднаш купиле јогурт во набљудуваниот период. Порастот на количеството од 6,8% е воден од порастот на водечките брендови, но и останатите придонесоа за вкупниот пораст на количеството во оваа категорија. Сепак, трговските марки забележаа пад на количеството, па според тоа и пад на пазарниот удел, што сега се наоѓа на нивото на просекот на стоката за широка потрошувачка. Уделот на топ 5 брендовите е стабилен во набљудуваниот период и изнесува 56,2%. Тоа се (според азбучен редослед): јогуртот ABT, Balans+, Dukat, јогуртот Kuč и Moja kravica. Доминантен сегмент во оваа категорија се белите јогурти, додека овошните јогурти и понатаму се релативно мал сегмент.

Тврдото и полутврдото сирење во набљудуваниот период забележаа збирен количествен пад од 2,9%. Забележан е вредносен пораст од 3,0%, пред сè како последица на инфлаторните притисоци и порастот на цените. Од топ 5 брендовите, 4 забележаа пад на количеството. Трговските марки во оваа категорија имаат пазарен удел што е значително над просекот на стоката за широка потрошувачка, но и тие забележаа количествен пад. Категоријата може да се набљудува фрагментарно, бидејќи топ 5 брендовите заземаат 34,5% од количественото учество. Тоа се (по азбучен ред): Biser, Imlek, сирењето Lazar, Milkop и Premia.

Околу 21,1% од домаќинствата во Србија, во набљудуваниот период купиле путер. Количествениот пад на путерот потекнува од водечките брендови и е резултат на релативно ниските стартни основи од минатата година. Трговските марки забележаа количествен пад и согласно на тоа и пад на пазарниот удел, но тоа е и понатаму над просекот за стока за широка потрошувачка. Пазарот е концентриран на 5 водечки брендови, од кои произлегува 82% количествено учество на путерот. Сепак, на пазарот не се присутни многу брендови – тие се помалку од 20. Водечките брендови се (според азбучен ред): путерот Biser, путерот Meggle, путерот Moja kravica, Premia и President.

Повеќе можете да прочитате во електронското и печатеното издание на InStore бр.11


 
 
 
 
back to top